Porsche го става прототипот на целосно електричниот Macan преку точна и напорна тест програма за подготовка на следењето на успешниот SUV за својата претстојна светска премиера. Возилото е целосно развиено од ново.
Десет години по неговото лансирање, Macan е на чело на втората генерација на модели, сега во целосно електрична форма. Како прв Porsche модел изграден на новата Premium Platform Electric (PPE), Macan е целосно развиен од почеток.
Процесот на тестирање со цел да се обезбеди совршена координација на сите компоненти и системи е скапоцен. Porsche дава голема важност на тестирањето во реалниот свет со камуфлирани прототипи. Истовремено, симулации и во
виртуелниот свет и тунелите за аеродинамика се сè попрецизни и играат сѐ поголема улога. Ова е особено точно кога станува збор за создавање на ново Porsche не само поспортско, туку и поефикасно.
Вредност на воздушен отпор од 0,25
„Кога ќе развиеме нов модел, секогаш станува збор за динамиката и прецизноста на возење. Тоа е Porsche. Тоа е во нашата ДНК. Но, секогаш се работи и за ефикасност и дизајн“, вели Јорг Кернер, потпретседателот Производната линија на Macan. Еден предизвик беше да се одржи идентитетот на производот на успешната моделска серија на Macan, а истовремено да се исполнат аеродинамските барања потребни за да се обезбеди висока ефикасност и голем опсег.
Соодветно беше важно да се обезбеди тесна соработка помеѓу водачите на двата тима за време на развојните фази во
одделот за дизајн и аеродинамичкото тестирање во најсовремениот тунел на ветер на Porsche. „Пронаоѓањето на оптималната поврзаност помеѓу нашите дизајнерски принципи и спецификациите кои ни ги дадоа инженерите по
аеродинамика е секако предизвик“, вели Петер Варга, директор за надворешен дизајн во Style Porsche.
„Работиме заедно на секој милиметар за да постигнеме оптимална рамнотежа помеѓу естетиката и функцијата.“
Преку оваа тимска работа, Porsche успеа да ја комбинира својата дизајн ДНК со опсег оптимизиран од аеродинамиката. Ова било постигнато не само преку впечатлива силуета туку и преку компонентите на Porsche Active Aerodynamics
(PAA) и други насочени мерки. „Активните аеродинамични елементи значително придонесуваат за опсегот“, вели Томас Виганд, Директор аеродинамика и аероакустика.
„Имаме автоматски продолжувачки заден спојлер и активно ладење од предните воздушни отвори.“
Постојат и променливи елементи на каросеријата. Подот на возилото е рамен и затворен како оној на тркачки
автомобил, дури и во задниот дел на оската. За време на нормално возење, Macan автоматски ја претпоставува својата идеална контура.
Задниот спојлер се поставува во Eco позицијата, воздушните отвори се затвораат и висината на шасијата се намалува. Во оваа ситуација, Виганд и неговиот тим измериле коефициент на воздушен отпор од 0,25 (претходно 0,35). Сето тоа го прави новиот Macan еден од најаеродинамските SUV возила на светот – со големо влијание врз ефикасноста. Опсезите според WLTP ќе бидат повеќе од 500 километри за сите варијанти.
Брзо полнење со до 270 kW
Електричните мотори во новиот Macan ја добиваат својата енергија од литиум-јонска батерија, со бруто капацитет од 100 kWh, од кои до 95 kWh можат активно да се користат. Архитектурата од 800 волти од PPE платформата во новиот Macan овозможува брзо полнење со високи перформанси, кое се тестира низ целиот свет како дел од процесот на развој.
„Постојат различни стандарди за полнење на нашите главни пазари. Затоа голем фокус на тестирањето беше да се проверат овие различни услови на различните локации со нашите прототипи и да се адаптира технологијата соодветно каде што е потребно. Полнењето едноставно мора да работи, секогаш и секаде“, вели Кернер.
Капацитетот за полнење на DC за новиот Macan на 800-волтни станици за полнење е до 270 kW. Нивото на батеријата може да се зголеми од 10 на 80 отсто за помалку од 22 минути на станици за полнење од 400 волти, високонапонскиот прекинувач во батеријата овозможува полнење со ефективна распределба на батеријата од 800 волти на две батерии, секоја со напон од 400 волти. Ова овозможува особено ефикасно полнење, без дополнителен HV бустер, до 150 kW. AC полнење е можно до 11 kW.
Тестирање на динамиката на возење под екстремни услови Porsche го разви новиот Macan со силен фокус на динамиката на возење, типична за брендот, и познато чувство на управување. Овие основни карактеристики на производителот на спортски автомобили се посебен фокус за време на тестирањето. Преку различните тест фази, целта е да се
координираат новоразвиените компоненти и системи и да се обезбеди оперативна стабилност и непречено функционирање на нивното заемно дејство. Во тестовите за издржливост, сервисниот живот на возилото е симулиран под вид на сурови работни услови кои подоцна ќе бидат искусени само од страна на клиентите на апсолутната граница. До денес, камуфлажните прототипи на се-електричниот Macan имаат завршено повеќе од три и пол милиони пробни километри на тест патеки и јавни патишта.
За да се тестира интеракцијата на сите активни компоненти за возење под екстремни климатски и ситуациони оптоварувања, тест автомобилите се користат низ целиот свет. „Ги покриваме сите температурни опсези. Од минус 30
степени Целзиусови во Скандинавија до плус 50 степени Целзиусови, како што искусивме во Долината на смртта во Калифорнија“, продолжува Кернер.
„Секако, новиот SUV исто така мора да работи на било која површина. Затоа го тестираме не само патиштата, туку и оф-роуд, на камења, снег и мраз.“
Погонот на сите тркала со заден фокус во сите електрични модели на Macan е секогаш беспрекорен. Porsche исклучиво ја користи најновата генерација на PSM мотори на предната и задна оска.
Тие обезбедуваат моќност од повеќе од 450 kW, нудат одлична ефикасност и овозможуваат оптимална репродуктивност на
излезот на моќност на електрична енергија. Електронски управуваниот Porsche Traction Management управува со дистрибуцијата на повеќе од 1.000 Nm вртежен момент со Launch Control кај најмоќната верзија. За да го понудат широкиот спектар помеѓу врвните перформанси и удобноста за која е познат Macan, инженерите распоредиле Porsche Active Suspension Management систем со технологија на дво-вентилски комори, воздушна суспензија, напречна брава на задната оска и, за прв пат, управување со задната оска.